הנה כמה עובדות פיקנטיות על מוח ימין ושמאל, על תפיסה וראייה,
שבטח לא ידעת….

 

 

כאשר אנחנו מסיטים את העיניים ימינה כשאנחנו חושבים, אנו מנסים נסיון לדלות מידע מהזכרון.
כאשר אנו מסיטים את העיניים שמאלה, אנחנו חושבים על תשובה מורכבת, אנחנו מנסים לנסח תשובה. (הדבר נכון לגבי אדם בעל דומיננטיות ימנית)

חוקרים עושים שימוש בידע זה, על מנת לזהות אמת ושקר:
האם האדם מנסה לדלות מהזכרון מידע, או שהוא ממציא תשובה ברגע זה?

 

 

בטי אדוורדס מלמדת לצייר באמצעות מוח ימין.
היא טוענת שהאונה השמאלית מקשה עלינו את יכולת הציור. היא מדגימה את טענתה בכך שהיא מראה איך אונה שמאלית שמעורבת בציור מקשה על המצייר.
היא יוצרת את ההפרעה ע”י הטלת משימה על מוח שמאל, כגון אמירת השם של אותו איבר שמציירים,
או הסבר של מה שמציירים, תוך כדי הציור.
הדבר “שולף” אותנו מתוך מוח ימין ומוריד פלאים את יכולת הציור.

ועוד על בטי אדוארדס-
ככה מציירים אנשים, אחרי עבודה על מוח ימין שלהם:

השורה התחתונה היא הדגמה של הציור ביכולת הרגילה של הסטודנטים.
השורה הראשונה, היא ביטוי לעבודה על מוח ימין.

 

 

תהיתם פעם למה קשה לנו לתפוס זבובים?
עיני הזבוב מתרגמות 300 תנועות מתחלפות בשניה כתנועה, מה שמאפשר להם לראות אותנו בהילוך איטי, ולהתחמק מאיתנו בקלות!

וזאת לעומת העין האנושית, שמזהה כ20 תנועות מתחלפות בשנייה כתנועה אחת.
סרטי אנימציה מבוססים על מידע זה, ויוצרים רצף תמונות מתחלפות המיועדות לעין האנושית.

 

 

אפקט סטרוּפ:
האדם מתבקש לומר את הצבע של המילה הכתובה.
למשל המילה אדום הצבועה בצבע כחול.   אדום

חשיפה למילה מעלה באופן אוטומטי את התוכן הסמנטי (המשמעות) של המילה, 
ודבר זה מפריע למשימת זיהוי הצבע.
האונה הימנית של המוח “רוצה” לומר את הצבע, אבל האונה השמאלית “מתעקשת” לומר את המילה.
כאשר המילים כתובות בשפה שאיננו מכירים, ולא נוכל לתת להן משמעות סמנטית, נשיים את הצבע בצורה מהירה יותר.

בשנות החמישים השתמשו בארצות הברית באפקט סטרופ על מנת לזהות סוכנים סובייטים,
על ידי כתיבת מילים ברוסית בצבעים שונים.

 

 

ולסיום- לאיזה כיוון מסתובבת הרקדנית?
האם יש לך יכולת להעביר את הבקרה ממוח ימין לשמאל ולהחליף את כיוון הסיבוב?

 

בקורס לפיתוח הפוטנציאל של מוח ימין, אנחנו משתמשים בכלים אלו ואחרים, על מנת לפתח את מוח ימין ולסנכרן אותו עם מוח שמאל.

 

נלמד תרגילים פיזיים לאיזון סנכרון ומקסום הפוטנציאל של המוח.

נלמד תרגילים לפיתוח הזכרון הצילומי והשמיעתי- מאפשר לנו יכולת שליפת מידע קלה ומהירה.

נפתח את החושים הפנימיים שלנו- חיבור לקול ולידיעה הפנימיים.