הדרך אל האושר

גלית שראל


בתקופה זו אנו נמצאים בנקודת שינוי ומעבר אל תוך עידן חדש. זוהי תקופה בה אנו חווים טלטלות ושינויי מסגרות, תחושה של סיום והתחלה חדשה ומתמודדים עם שתי מגמות קוטביות: אור מול חושך.

אור של עצמאות, רצון התפתחות, של הבנה "מי אני" ומה הנתיב שלי והשקעה אנרגטית בכיוון התפתחות  ומולו החושך, מושך לפאסיביות, לחוסר הבנת העצמי, ליצירת תלותיות והשקעת אנרגיה רבה בחומר. 

דווקא בתקופת תפר זו, בה אנו חווים תוהו ובוהו, עלינו לחפש הבנות גבוהות לסיבתיות של ההתרחשויות הגלובליות והאישיות ולשים לב לכל אותן מערכות המדברות ותומכות בחוסר עשייה עצמאית, חוסר רצון עצמאי, מערכות אלה משוות תדר עם שדות החושך.

בדרך כלל מערכות כאלה נותנות לנו תחושה טובה ונוחות מרובה אולם בכך מוציאות אותנו מדרך עצמאית לתלותיות.

פיתוח העצמאות שלנו יאפשר לנו לחוש בטחון בעצמנו ולנוע בנתיב חיינו ביתר קלות, ולהבין כיצד אנו יכולים לחיות מתוך שמחה ולחוש יותר ויותר רגעי אושר בחיינו.   

הדרך אל האושר

האושר-על פי תודעת העל

"אם אנחנו נתבונן בחיינו, כל אחד בעצמו וגם בסביבתנו, נראה כי כל בני האדם שואפים לשני דברים בסיסיים האחד הוא להיות מאושר והשני הוא להיות בקו הבריאות.

גם רצון השפע נמצא אצל כולם. נשאלת השאלה מדוע זו שאיפתנו ולא משהו שנמצא כל הזמן איתנו, כך שלא נצטרך לשאוף לזה, אלא הוא יהיה חלק מלווה אותנו כל הזמן מההתחלה ועד ליום מותנו.

מדוע  אם כן אנחנו צריכים כל הזמן לזמן אותו לחיינו או לשאוף לו, מדוע הוא לא זמין בצורה מובנית בתוכנו.

תודעת העל מביאה את הבסיס לכך מדוע אושר לא יכול להיות בצורה כזו שהוא יוביל את משחק חיינו לאורך כל הדרך.

כשאנו יורדים לעולם החלום לשחק את התסריט שאנחנו החלטנו כי הוא המתאים ביותר עבורנו בתקופה זו, אנחנו במסגרת התסריט חותמים על כל מיני סצנות של התפתחות אישית כשכל התפתחות מביאה אותנו להפגין את היכולת האישית שלנו.
מהמקום שאנחנו מגיעים ממנו לפני שאנו יורדים לגוף פיזי, כלומר במישורים הגבוהים, אנחנו כחלקי תודעת העל נמצאים במצב פסיבי, ההתפתחות היא דרך תחושת שלמות ושלווה…

ברגע שאנחנו יורדים לגוף פיזי לתוך רובד הבחירה החופשית, אנחנו חותמים על פעילות התפתחותית דרך הישגיות ודרך סקרנות.
מכלול הדברים האלו זה האמצעי שעומד לרשותנו כדי לממש את תסריט חיינו והוא אנטיתזה לאושר והשלווה שנמצאים במישורים הגבוהים הפסיביים. אבל אנחנו לא מוכנים לרדת לכאן ולהיות מנותקים מתחושת האושר והשלווה שנמצאת במישורים הגבוהים. לכן אנחנו מתנים את הירידה לעולם החלום בכך שתהיה לנו גישה לאושר ולשלווה. ..

מבחינתנו הגישה לאושר היא איננה חופשית לחלוטין מכמה סיבות

אם האושר יהיה מנת חלקנו כל הזמן אנו נתחיל לזלזל בו ולא להעריך אותו, שנית מאחר והאושר יוצר שלווה שהיא מצדה יוצרת חוסר פעילות, היא תיצור לנו מצב שאנחנו לא נהיה פעילים ולא מספיק הישגיים כדי למלא את התסריט שקבענו עם תודעת העל טרם רדתנו לכאן.

כל הדברים האלו מתחברים לכך שאנחנו מחפשים כל הזמן את האושר, אבל רק בתנאים מסוימים אנחנו מגיעים אליו, שאר הפעמים שאנחנו אומרים שאנחנו מאושרים, קיימת החלפה בין שמחה לבין אושר.
כדאי לזכור כי שמחה יוצרת פעילות מואצת ואילו האושר מביא שלווה וחוסר פעילות בעקבותיו.

 

אז מתי אנחנו כן מגיעים לתחושת האושר?  

כל תהליך שאנחנו עושים בחיינו ויש לנו את גבול הציפיות מעצמנו לגביו ואנחנו משיגים מעט יותר, אז באה תחושת האושר שגם היא רק זמנית ולא מתמשכת…. כמו שחקן קולנוע שמקבל את פרס האוסקר עבור הסרט שבו הוא השתתף, הוא יהיה מאושר על כך, אבל אם הוא ירצה לקבל אוסקר גם בסרט הבא שלו הוא יצטרך לעלות על עצמו מול הפעם הקודמת כך שהוא יהיה מחויב לעבוד קשה יותר כדי לקבל שוב את תחושת האושר הזו.

לכן מובן כי כל פעם שרוצים לזכות בתחושת האושר הדבר מחייב אותנו לפעילות רבה יותר. אבל אם האושר היה מושג בקלות רבה, השלווה וחוסר העשייה שבא בעקבותיו היה גורם לנו לשבת כל הזמן על זרי הדפנה ולא לעשות ולא להתפתח, לכן האושר מושג בכמות קטנה שלא כמו השמחה…..

קל לנו להחליף את מושג האושר במושג שמחה, אבל אם נבחן זאת אנחנו נראה כי על פעמים רבות של שמחה יש פעמים בודדות של אושר.

האושר הוא דבר עילאי, הוא דבר שאנחנו כמהים אליו ומחפשים אותו כל הזמן כי הוא מחבר אותנו כאן בעולם העשייה, בעולם המשחק, בעולם של התחייבות לפעילות, לדבר שאנחנו כנשמות (חלקי תודעה) חווים רק אחרי שאנחנו מתאחדים עם הבריאה לאחר עזיבתנו את העולם הזה.

כל אחד מאיתנו שחווה אושר בחייו, אם אותו דבר נעשה פעם שנייה הרגשת האושר כבר תתחלף בשמחה.
לכן כל דבר שמביא את האושר הוא יהיה ראשוני ולא יחזור על עצמו.
ככלל כדאי לנו כבני אדם להבין כי הרדיפה אחר האושר מסיטה אותנו מהמשחק האישי שלנו, האושר הוא לא מטרה, האושר הוא אמצעי כדי להזכיר לנו שהתפתחות שלנו מעבר למצופה מביאה את הפרס." 

האושר הוא אחד הנושאים מיני רבים שתודעת העל מדברת עליהם, כמו גם על נושאים אחרים כגון:

אנרגיית הכסף, אהבה, כעס, צמיחה, הצד האפל, תקשורת, תקשור, ספונטאניות, התמכרויות, אובססיות, קנאה, המסוכמות, מאבקי אמונה, זכר ונקבה, זוגיות, אמונה פנימית ואמונה חיצונית, בחירה חופשית, אוכל, דיאטות, אובססיות לאכילה, זמן ארצי מול זמן קוסמי, שלטון הרוח על החומר, רטטים, זיהוי תהליכי חיים, מהות האושר, השמחה, עקשנות, חושים חיצוניים וחושים פנימיים, מערכת הייעוד אצל האדם, היסודות ותהליכים עם יסודות, כלים לטיפולים אנרגטיים ועוד … 

 

בריאה מודעת- יצירת מציאות במחשבה תחילה

בריאה מודעת- יצירת מציאות במחשבה תחילה

תכנון ברמת האנרגיה, מאפשר דיוק במימוש ופחות ניסוי ותעייה. על מנת להצליח במימוש בריאה, עלינו להבין ולתכנן את מרכיביה האנרגטיים.

השארת תגובה